tisdag 15 juli 2014

Day 28 and 29

Måndagen den 14 juli

Igår var det en riktigt bra dag! Jag var så glad hela dagen. Elsa och jag åkte på äventyr till Kentish Town och gick där och strosade. Vi fyndade en varsin klänning.
Här i London tänker man inte på att man går mycket, så helt plötsligt var vi i Camden. Det är en marknad som är öppen varje dag, men känns som att det är fler utställare på helger. Efter att ha letat en stund så hittade vi till slut ett matställe som lockade. Vi satte oss på en filt och lunchade. Solen värmde oss.
Efter några timmar åkte vi tillbaka till Hackney för att hämta Gustaf. Passade på att gå in på Mermaid Fabrics, men de måste ha bytt ägare för det fanns inte alls lika mycket tyger att välja mellan. Hela "inredningen" var omgjord. Aja, inga fyndtyger den här gången.
Innan vi hämtade storebror fixade jag en ugnspannkaka och tog med. Tänkte att det skulle vara lite mysigt med picknick i parken. Smile. Nöjda barn = nöjd Kim.
Jag anade att det skulle bli minst två timmar i parken, vilket det blev. Det är ganska rogivande att sitta i en park med massa barn, trots allt gap och skrik.


Gårdagskvällen avslutades med att jag och A-M gick till Hackney Cinema för att se Begin Again. Den var riktigt bra!



Tisdagen den 15 juli

Idag har det också varit en bra dag! Vi började med den vanliga morgondrycken på Climpson and Sons. Jag provade en iste från caféet snett över.
Elsa och jag fortsatte till The Salvation Army. Kul att vi gick dit, för det var sommarens sista music. Det bjöds även på snacks och annat gott. Smile.
Något som vi alltid gör när vi har varit på playgroupen är att gå in i deras egna secondhand butik. Jag fastnade snabbt för en blus men hängde tillbaka den. Påvägen hem gick jag och tänkte på varför jag inte köpte den..."ska vi vända, nää, eller, joo, nää, strunt i den...eller?!" Haha när vi nästan var vid vår lekpark så vände vi. Som tur var fanns den kvar. Thank you!
Vid det här laget var vi (iallafall jag) väldigt hungriga, så det blev en snabbvisit på Sainsbury's och hem och laga lite lunch.

Eftermiddagen såg ungefär ut som gårdagen. Först parken och sen hem och fixa middag. Vi satt ute på gården en stund och snicksnackade. Det är roligt att både A-M och jag har yoga som intresse. Dock har hon varit mycket duktigare än mig...hon utmanar sig själv att gå varje morgon i tio dagar på morgonyoga. OM jag hade varit frisk så hade jag gärna också gjort det. Jag ser verkligen fram emot att ta tag i yogan när jag kommer hem till Sverige.

Okej...något är som sagt fel med min dator. Det går inte att föra över mina bilder från mobilen. Ska se om jag kan lösa det på något sätt. Så länge blir det mest text. 
Goodnight.

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar