måndag 7 juli 2014

Day 18, 19, 20 and 21

Fredagen den 4 juli

Bland det bästa jag vet är att vakna bredvid Filip och nu var han här! Vi hade planerat att vi skulle åka till Borough market med Elsa, so we did. Precis som förra året. Det är så avkopplande att åka buss i London, trots att det är mycket trafik. Vi kom så pass tidigt att de inte riktigt hade plockat upp allting.


Big big tomatoes.


Något ser läskigt ut...
Kanske inte ser så mumsigt ut men det var det ; )
Denna smoothie lyxade Filip & jag till med. Riktigt god!

När vi var klara på marknaden så gick vi Filips vanliga fredagspromenad (men åt andra hållet) mot Surrey Quays.

Det kändes som att vi var föräldrar till Elsa.

Efter att ha gått och njutit promenaden så lekte vi en stund i en lekpark och sen tog vi overground tillbaka mot Hackney. Det var dags att hämta Gustaf.
Söta.

På fredagar har Gustaf simning och den här gången fick jag & Filip gå med honom dit. Medan han simmade gick vi till en Irländsk pub och tittade på fotboll.
När vi kom hem igen var det dags för middag, så vi åkte till Westfield och gick till Jamie's Italian och åt en ljuvlig middag. Mycket trevligt. Jag tycker man borde lyxa till det lite oftare.
Mannen jag träffade i denna stad för snart TRE år sedan ♥
Sinnes gott!
Denna dryck var  m m m!


Kvällen avslutades med lite fotboll på storskärm.



Lördagen den 5 juli

Dagen började med frukost på E5. Nu fick jag äntligen min efterlängtade granola.


I lördags var det halvdant väder, så vi åkte till Westfield (igen) men den här gången för att kika runt i butikerna. På vägen mot bussen hittade vi en stor vintage marknad. Inga fynd för min del.


Efter Westfield tog vi DLR mot Greenwich för att gå på marknad. Det vanliga Londonvädret kom och vi satte oss inne på Frankie and Benny's för att värma oss lite.




Jag hade tänkt klippa mig innan Filip kom, men det var fullbokat, så nu gick jag till ett ställe i Greenwich som såg lovande ut. Liiiite billigare än mitt favoritställe i Hackney. Nöjd blev jag iallafall.
När vi var klara i Greenwich tog vi buss ett nio nio till Surrey Quays för att gå till vårt kära Tesco. Anneli...de hade gjort om massa! Mycket fräschare men ändå samma Tesco. Smile.
På vägen mot overground gick vi förbi Sjömanskyrkan och där var två stycken från kyrkan på Baker St, så vi gick in och tittade...även i Filips och Annelis gamla lägenhet. Hmm känsligt. Inga dofter fanns kvar och nästan allt var tömt. Usch. MEN jag har ännu inte gett upp hoppet om att starta upp det igen, men den här gången på ett lite annorlundare sätt.


Väl hemma lade jag mig i sängen direkt. Jag var helt slut. Veckan innan Filip kom så blev jag förkyld och hade ont i halsen, men under dagen hade det utvecklats till något annat. Jag hade feber. Hur stor chans är det att man får det nästan exakt efter ett år när man får besök? Tråkigt. Filip var iallafall väldigt snäll och gick och köpte den omtalade surdegspizzan. "Kim, man får göra det bästa av situationen".




Söndagen den 6 juli

Jag kände mig lite bättre igår (febern hade släppt), så gårdagen blev en mycket lugnare dag. Vi åkte till South Kensington för att gå på Victoria and Albert museum. Utställningen vi gick på var The Glamour Of Italian Fashion 1945-2014. Mycket trevligt och inspirera! Jag får se om jag hinner gå på Wedding Dresses utställningen också innan jag åker hem.

 Först lite lunch.

När vi var klara åkte vi till Westfield för tredje gången (ja, jag vet) men Filip hade butiker kvar att utforska. Vad gör man inte för sin käresta :)
Vi hann inte vara där så länge innan de stängde, så vi åkte till Hackney och gick och åt middag på en restaurang över gatan, MOJO. Mexikansk mat. Prisvärt och mycket mat för pengarna.
 Min dricka ser inte så najs ut men man ska inte döma utseendet.




Måndagen den 7 juli

Idag började vi med att gå till Climpson and Sons. Morgonte och kaffe i solen.
Filip ville ha med sig surdegsbröd hem från E5, så dit gick vi och sen hem för att hämta väskorna. Elsa och jag gjorde sällskap till Hackney Central för att vinka hejdå. Det är så tråkigt varje gång man åker ifrån varandra. Men som Filip alltid säger "Gör det bästa av situationen". Vi ses ju i slutet av juli igen.


Elsabus och jag knallade vidare mot Tesco för att inhandla nödvändigheter.
Vi båda tog en liten lur idag. Jag behöver verkligen vila upp mig så jag kan träna igen. Jag vill dansa!

 Idag öppnades blomsterängen. Dit gick vi när vi hade hämtat Gustaf.

 Ja detta ser lite underligt ut kanske, men det är honung från gården.




Nää, nu är det dags att gå och lägga sig. Godnatt.

:)

1 kommentar:

  1. Kommer inte va några problem alls för er två sen att resa med barn i London, ni har vanan inne ;) Saknar er och London!

    SvaraRadera